افلام اغانى صور كليبات كلمات اغانى اسلاميات الاخبار لحظه بلحظه
«لا إله إلا الله العظيم الحليم، لا إله إلا الله رب العرش العظيم، لا إله إلا الله رب السموات السبع ورب الأرض ورب العرش الكريم»

2.15.2011

كلمات البوم وائل الجسار - (توعدني ليه)

كلمات البوم وائل الجسار - (توعدني ليه)


قلبى مسلم

قلبى ومسلم عليك يا سايبنى وعنى غايب
وبتنسى الحبايب وفحضنى دايب وعيونى بتناديك
هات عينى قصاد عنيك وهتعرف ان بالى مشغول ليالى
يا بعيد وغالى دا انا روحى دايبه فيك


ايامى وعيشتهالك وحياتى بقضيهالك
ايه شاغل بس بالك متقولى حبيبى ايه
ياللى الشوق لو يجيلك كان شوقك هيناديلك
وهتسهر نص ليلك بتسيبنى حبيبى ليه


نفسى اطمن عليك ياللى بتوحش عنيا ما تحس بيا
وتخاف عليا دا انت اللى حلمت بيه
معقوله تكون نسيت وبعدت عنا ويهون غرامنا
ويطول خصامنا انا فاكرك مش ناسيك




بحبك مش هقول تانى





بحبك مش هقول تانى وعايزك وانتى عايزانى
بحبك حب مش عادى مشاعرى من زمن تانى


وروحك ساكنه فى روحى فى قلبك شفت شريانى
دموعك تجرى فى عيونى وتدبل كل احزانى


وبفرح والححياه فرحه لو انتى راضيه ومسامحه
وضحكت شمسى فى صباحى عشانك ولا علشانى







بان عليك






بان عليك حبيبى بان عليك من شوقى وحبى ليك
طب قولى ليه بتدارى
الحنان فى ايديك الدافيه دول وبشوف فى عنيك علطول
نظره بتكشف اسرارى



طول ما انت معايا ويايا انا كدا مرتاح
حبك جوايا يا هنايا والدنيا براح
بياخدنى حبيبى معاه للحب اللى اتمناه
وانا عايش احلى حياه الله الله


قلت ايه يا حبيبى قلت ايه وانا بنده عليك
بحلم بيك ليلى نهارى
كل يوم بتجيلى فى المنام وافرح لما الاقيك
مشتاق مش قادر ادارى





بتوحشنى






بتوحشنى وقلتلك بس خايف اسألك
انا بوحشك لما بغيب وفرحت لما رجعتلك



المشاعر مش كلام نفسى احس بالاهتمام
طمنينى مره واحده ان شالله حتى فى المنام


ضى عينك كان مرايتى فيهم حكايتى
شفت فيهم فين بدايتى وفين نهايتى
مستحيل انا ممكن انسى اى همسه
اى كلمه قولتهالى فى قلبى لسه


انا دايما اسأل فى الغياب والسؤال ملهوش جواب
نفسى اعيش لحظة فرح لما احضنك من غير عتاب


ساكته ليه اتكلمى واتعلمى ازاى تحلمى
بصى فى عيونى بحنان وساعتها بس هتفهمى




الحكايه




الحكايه فى كلمه واحده حبى ليك كان مستحيل
اللى بينا ابتسامه سهره حلوه فى ليل طويل
ايه اللى جابنى لحد عندك شوقى ليك اكبر دليل


كل ليله وكل يوم تيجى على بالى
واسهر واعد النجوم حالى هوا حالى
وانام فى سيرتك واقوم واسهر الليالى
كل ليله وكل يوم


ارجوك بالراحه عليا صوتك مليان حنيه
انا مش ادك حرام
لو تعرف ايه جوايا داا نا نظرة عينى كفايه
بتقولك احلى كلام



ابتديت عمر ى النهارده نفسى اعيشلك من جديد
نفسى قلبك بس يرضى حبى ليك عمال يزيد
دا انت حبك عندى دنيا قلبى من غيرك وحيد





الروليت




الشمس شمعه فى شمعدان معدتش تطلع بالنهار
ويعلموك معنى الحنان والحب فى كازينو القمار
شفت الحياه فى عجله روليت لما يدور عقلك يشد
وضحكت ليه لما اتهزمت وتسمى خيبتك انتصار


تحلم بايه وتعمل حزين ولعبت ليه دور الرزين
كومبارس منسى من سنين وملكش حق الاختيار


مسرح عرايس يا بنات وكلو يرقص من سكات
نسو الزبون كل اللى فات ينفخ ممرته فى السيجار
قالو الفضيله والشرف نوع من الخيابه والطرف
ومش مهم اللى اتصرف والفرحه تحسبها بدولار




غريبه الناس




غريبه الناس غريبه الدنيا ديا اعز الناس بيتغير عليا
مفيش احساس مفيش ولا ذكرى ليا
خلصنا خلاص انا ماشى وجيبها فيا


لو كنت عملت خاطر ليوم حلو عيشناه
فى كدا معقول يا ساتر مفيش كدا فى الحياه
غريبه الناس غريبه الدنيا ديا اعز الناس بيتغير عليا


سنين عايشين بموت لو الاقى جرحك
لا اغمض عين ولا اهدى الا لما تضحك
صبرت سنين فى همك قبل فرحك
اسامح مين روح انت الله يسامحك


الومك ليه مش فارقه ما هى هى
ده لزمته ايه خلاص حقك عليا
فاكرنى ملاك وهنسى القسوه ديا
دا انا هنساك ولا هنسى الاسيه




خلينا بعيد




مجتش على نفسي غير وانا بهواه ملوش فايده الكلام وياه
هتتعب قلبى لسه معاك هتكسب ايه
مضاع عمرى معاك ولا يعنى نسيت جرحت مشاعرى ولا حسيت
كدبت وبعت واتحديت بتنكر ليه


خلينا بعيد بس امانه تنسى هوانا فاض بيا خلاص
شوف حد جديد غيرى يكمل صعب اتحمل ومفيش اخلاص


كدبت على قلبى سبت وهمى يعيش خلاص حبك ميلزمنيش
اتارى الدنيا مبتديش ودا اللى اتقال
اظن من حقى ييجى يوم وارتاح غرامك عدى وقته وراح
كفايا عليا شفت جراح دواها محال





خد بالك




خد بالك قلبى نوالك يتعب قلبك ويبكى عنيك
خد بالك ياللى هويتك انى نسيتك ولا هسأل فيك


وقال ايه جاى تسأل مالى وليالى الحنين وخداك
لو فعلا يهمك حالى اطمن قدرت انساك
راح اسيبك تقاسى فى ليلك مع ويلك ويا اساك
وليالى العذاب تناديلك وتجيلك تعيش وياك


انا كل كلمه قلتهالك انا كل لحظه عيشتهالك
احلف لنسيهالك خلى بالك قلبى مش وياك




لمين هعيش




لمين هعيش بعده هعيش انا ليه
هتسوى ايه ايامى لو مش ليه
وتسوى ايه احلامى لو مش بيه


من غيره صعب الدنيا ديا احس بيها
وحياتى بعده صعب اتعود عليها
مش كل حب بيتنسى هنحب بعده
ولا كل حاجه حلوه بسهوله نلاقيها


املى الوحيد ومليش امل قبليه
املى الوحيد ومفيش امل بعديه
حياتى ليه وحياتى واقفه عليه




مهما تقولو




مهما تقولو وتعيدو وتزيدو حبنا اكبر من كدا
حبيته لما انا شفت عيوبه ومفيش اجمل من كدا


انا اقرب من شمسه وضله وبصارحه دايما وبقوله
ينداهلى لحظة ما اندهله دا اللى انا بتمناه


حلو عتابه وانا على بابه ومفيش اطيب من كدا
اجمل حاجه فى الحب عذابه حتى ولو هوا ابتدى




توعدنى ليه




توعدنى ليه ان كنت ناوى على السفر توعدنى ليه ودعتنى وبتعتزر وانا هعمل ايه
غمضت عينى وجيت انام شفتك هنا فرحان لوحدك فى المنام وانا مش معاك


قلبك يدق وبسمعو لو كنت فين
وبحس امتى هرجعو وازاى يلين
انا عايز اشوفك قولى اه وبلاش تلوم
لما المسك حلوه الحياه من غير هموم


احساس غريب لما تغيب مبينتهيش ويقولى ليه قسمه ونصيب وازاى هعيش
فى الحلم دايما بفتكر لمسة ايديك وازاى بيحضن القمر ضحكة عنيك

ليست هناك تعليقات:

أشترك بجروب updateyourlife واستمتع بأحدث الافلام والالبومات قبل اى حد تانى


بعد ان تقوم بادخال بريدك ستصلك رسالة باسم Confirm your subscription اضغط علي الرابط الموجود بداخلها لتفعيل حسابك.